onsdag 29. juni 2016

Forsvarsmuseet og Akershus festning Lørdag 25.6.16



En tur innom Akershus festning er alltid en vinner hos meg. Der kan man bare gå rundt å kose seg, slappe av på gresset eller gå fesningsløypa, noe jeg må få gjort snart. Og man kan stikke innom Akershus Slott, Hjemmefrontmuseet og Forsvarsmuseet, hvor jeg var innom på lørdag. Der var jeg helt alene en stund, og det var ganske nifst. Når jeg gikk inn i et av rommene var det helt stille, men masse utstillingsdukker med våpen, og det føltes ut som om de skulle våkne til live og stikke meg ihjel eller noe, men heldigvis dukket det noen andre opp etterhvert og det ble mindre nifst, hehe. Livlig fantasi vettu!

Bildene under er fra Forsvarsmuseet.








Helt alene, helt stille og man ser en åpen dør til et rom med stoler, men så ser man dette, da skvetter man vel?! Det gjorde iallfall jeg. 



Kong Haakon og Kronprins Olavs uniformer som ble brukt da de ble tatt bilde av ved kongebjørken.



Krigskorset


Andre medaljer






Det ligger mange bilder på kameraet mitt, men det kommer her på bloggen når jeg har fått vært på festningen en tur til, så det ikke blir så mange rotete innlegg. Skal se om jeg får tatt en ny tur til helgen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar