mandag 4. juli 2016

Barndoms-bøkene som vekker minner

Da jeg var liten leste jeg mange forskjellige bøker, og det gjør jeg fortsatt. Jeg var veldig glad i å lese Frans-bøkene av Christine Nöstlinger, lånte de mange ganger på skolebiblioteket og biblioteket hjemme og leste de om igjen og om igjen. Men nå har jeg kjøpt noen av bøkene selv på Fretex, så det blir gøy å lese dem igjen. Tror jeg har lyst til å samle på dem, men da må jeg lete i forskjellige butikker for å finne dem jeg mangler. Så jeg kommer til å skrive opp alle bøkene og krysse av de jeg har og tar med listen på senere letinger. Blir spennende å se hva jeg klarer å finne da. Ellers kan det hende de finnes i bokhandlere også, men det har jeg ikke sett så nøye etter. Men på bildet under ser du de jeg har funnet hittil.


Jeg ser ikke på det som teit at voksne mennesker leser barne og ungdomsbøker. Det kan jo bringe frem koselige minner fra yngre dager og det er jo ikke negativt. Man skal kose seg med de bøkene man ønsker!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar