søndag 25. desember 2016

Juletradisjon! Putti Plutti Pott og Julenissens skjegg! 17.12.16 - Skrevet den 18.

Har Plutti-sanger på hjernen jeg nynner på hele tiden. Synd juleeventyret var over så fort. Dette er en juletradisjon fra ca 1995 for oss som tviholdes på ennå. Per Asplin har virkelig laget noe som får familier til å flokke til Oslo Spektrum og andre steder i landet for å få med seg juleeventyret om nissegutten Putti og vennene sitt Nisseland-eventyr med steppende reinsdyr og andre rare nisser. Jeg storkoser meg virkelig med denne forestillingen hvert år. Også så flinke de barna er! Det får meg til å ville være så liten igjen sånn at jeg kan være med på eventyret, smånisse som reinsdyr. Gjerne stå bak et tre bare for å være med! Men det får vel fortsette å være en drøm til jeg ikke orker å drømme mer. Ikke blir jeg så liten igjen heller, Hehe. Men uansett. Folk bør ta en titt på den lille filmen som ligger på NRK nett-TV. Sånn som juleeventyret egentlig var. 40 minutter med Per Asplin og familien på jakt etter nisseskjegget på 70-tallet. Veldig koselig. 








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar