torsdag 5. januar 2017

Om meg fra 2016


Her er noen spørsmål jeg har svart på med tanke på 2016. Jeg har skrevet på denne siden helgen så nå legger jeg ut som den er selv om det kanskje dukker opp nye ting etterhvert... 

Favoritt mat: Sei med poteter, løk og grønnsaker. Og hjemmelaget pasta salat. Og laks og ris.

Mat jeg vil unngå: Dressinger, majones, advokado, sauser, tomat,

Min favoritt ting å lære: Ta bedre bilder, lære mer om historie, f.eks Oslohistorie og kulturhistorie, hekling, Blogge bedre.              

 Favoritt farge: Grønn i alle nyanser. Fra mørk til lys og neon.

Mine beste venner: Dem er det ingen av rett og slett. Hvis ikke kjæledyr kan gå under denne kategorien for der har jeg Mons.


Favoritt lek/spill: Leker kanskje ikke så mye lenger nå, utenom med Mons. Spill jeg liker er puslespill og fargeleggings-app på mobilen.

Når jeg har tid liker jeg å: Dra på museer, fototurer, se på film, lese bøker, gå turer, shoppe, høre på musikk, pusle puslespill, blogge,

Favorittbøker: 23-salen av Ingvar Ambjørnsen, biografier, faktabøker, reisebøker, hobbybøker,

Favorittfilmer: Astrid Lindgren, Disney, gamle norske filmer, The Wizard of Oz, gamle Hollywood filmer, Olsenbanden,

Favoritt tv-serier: Two and a half man, Friends, Alle elsker Raymond, Icarly, Victorious, Sam og Cat, (ja, jeg liker Nickelodeon)

Favoritt høytid: Julen


Ting jeg gjør bra: hekle skjerf, skrive, se motiver til bilder, sove, bli utålmodig og stresset, late meg,

Ting jeg må øve mer på: Omgås folk i store mengder,ta kontakt og snakke med folk, lage mat, hekle annet enn skjerf, tålmodighet, blogge bedre, men det kan komme seg ved innkjøp av ny PC hvor alle tastene på tastaturet virker. Blir kjipt å blogge når enkelte ord mangler bokstav...

Mine favoritt steder å besøke: Oslo Bymuseum, Norsk folkemuseum, Fram museet, Vimmerby, Oslo, Det norske teatret,


Favoritt familie-aktivitet: Museumsbesøk, feriereiser, konserter og teater, fototurer, se på TV og filmer,

Favoritt ting om hjemme: Mons, senga, pc'en og tv'en, bøkene mine.

Favoritt ting å gjøre ute: fototurer, gå turer, gå gatelangs i Oslo, oppleve nye steder,

Favoritt sang: aner ikke, er så mange fine sanger...

Hva jeg vil bli når jeg blir voksen: Vel, nå er jeg vel strengt tatt voksen da, og det ser ikke ut til at jeg kommer til å bli noe spesielt med det første. Men hadde alt vært annerledes ville jeg tenke på å bli noe innen skriving, teater, foto og museum eller noe.

Et sted/byer jeg vil besøke: Vimmerby, Stockholm, Røros og Amsterdam er det som står høyest på reiselisten min akkurat nå.

Favoritt hendelser i 2016: Det har skjedd mye artig i det året som gikk. Jeg vant en Instagram konkurranse som Grand Hotel i Oslo hadde og premien var en overnatting med frokost og 17.mai feiring i en suite med utsikt over barnetoget. En kjempeopplevelse!




 Vi var også på Tramteater-konsert i Frognerparken i forbindelse med deres 40 år.




 Vi fikk en omvisning inne på Frogner Hovedgård og på slottet.




 Vi var i Vimmerby i sommerferien. Besøkte Astrid Lindgrens Värld som var en flott opplevelse. Vi så husene hvor Lotta-filmene ble spilt inn i bl.a. Vi besøkte også Astrids barndomshjem, Katthult og Bullerbyn. Vil tilbake!!







Vi har også hatt mange teateropplevelser og turer. 


Vi holdt en slange i sommer også. 


Når jeg står opp om morgenen liker jeg å: Ta det rolig. Gå igjennom sosiale medier og se på TV under et pledd med katten snorkende ved siden av. Etter en time fra jeg sto opp kan jeg spise frokost.

Favoritt ferie: Sommerferien. Liker å ha mange uker med fri sånn at jeg har god tid til å gjøre hva jeg vil.

Favoritt drikke: Iste, saft, sprite, 7up, kakao og champagnebrus.

Hva er dine ønsker for det nye året: At jeg får dratt på flere turer, flere opplevelser, at jeg får unnagjort ting jeg egentlig skulle gjort for lengst.

Nytt år med nye muligheter som de fleste sier. Syns det er litt skummelt også. Året ligger foran deg helt tom og ingen vet hva som skjer framover. De som har planer framover vet jo selvfølgelig, men jeg har som vanlig ingen spesielle store planer.

Jeg er spent på dette! Vær snill med oss da, kjære unge 2017.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar