lørdag 18. februar 2017

En teateropplevelse i Vimmerby, sommeren 2016

I natt fikk jeg ikke sove fordi jeg lå og tenkte på en opplevelse jeg hadde i sommer. Vi hadde vært i parken Astrid Lindgrens Värld en hel dag. Vi spiste middag og dro tilbake på hotellet og jeg tok en dusj. Etterpå gikk vi ut og gikk tilfeldig mot Vimmerby kirke og der hadde det samlet seg folk og vi gikk bort for å se hva som skjedde.


Vimmerby teater, eller Komedianterna hadde et vandreteater de øvde på. Og vi hang oss på og vi fikk med oss om historien om Axel Munthe (1857-1949) som var en svensk lege og forfatter av boken om San Michele. Vi gikk rundt i byen hvor det var mye forskjellig å se og høre før det hele ble avsluttet på selve teatret, som for både meg og muttern var litt spesielt og gøy. Der fikk vi kaker, kaffe og saft og se slutten av vandreforestillingen. Vi var første publikum som fikk se og premieren var typisk rundt den dagen vi dro hjem så vi fikk ikke oppleve det hele. Men vi har noe å se tilbake på, vi har vært på teater i Vimmerby!

Nå som dette er skrevet så kanskje jeg får sove igjen? Skrevet 05.35 i natt.


Facebooksiden til teatret: https://www.facebook.com/Komedianten/?fref=ts

Wikipedia om Axel Munthe: https://no.wikipedia.org/wiki/Axel_Munthe



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar