lørdag 8. april 2017

Da har ferien begynt! Og Mummikopp nr. 41.

Jeg sa til meg selv i går at ferien starter ikke før etter tannlegetimen. Jeg jobbet til 11 og dro hjem før jeg dro til Strømmen hvor jeg har denne tannlegen. Kom tidlig så ventet ute til det var fem minutter igjen for ikke søren om jeg sitter å venter lenge inne på et venterom. Timen var halv tre, men slapp inn litt over. Da jeg kommer inn gir gruingen seg, det er ventingen som er ille! Det viste seg at jeg fortsatt ikke hadde noe hull eller noe han kunne gjøre, annet enn å presentere meg for den berømte tanntråden og litt salve. Det var tannkjøttet og ikke tanna som var årsaken til ubehagelighetene. Jeg har aldri hatt sansen for tanntråd, syns det å ha noe sånt mellom tenna har vært ekkelt. Han prøvde en på meg og etter det har tannkjøttet vært hovent. Gruer meg til å prøve dette. Takke meg til tannpirkere med sånn kost. Men jeg har kjøpt inn så ser vi om det funker om en måned når jeg skal tilbake.

Etter en sånn time liker jeg å unne meg noe og da ble den nyeste mummikoppen for sommeren 2017 kjøpt. Sommerteater heter den og er fargerik og fin. Det er en etikett på de koppene og den jeg kjøpte var i gull. Ved kassa fant jeg en grønn, hva betyr de fargene? Tror ikke jeg gidder å kjøpe flere kopper bare fordi den har forskjellige farger på etikettene. Da er mummikopp nr 41 i hus og påskeferien er i gang! Tjo-hei!




Koppen: Sommerteater - 2017 
Kilde: https://www.kjokkenutstyr.net/mummikopp-oversikt/


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar