fredag 26. mai 2017

Harry Potter og de vises stein in Concert i Oslo konserthus 21.5.17


På søndag skulle vi se den første Harry Potter filmen med symfoniorkester i konserthuset i Oslo. Da jeg så det skulle være noe sånt så måtte jeg bare se hva det gikk ut på for Harry Potter-verden har jeg vært fan av siden barneskolen, lest bøkene og sett filmene og nå også begynt å samle litt ting og tang. Jeg var litt nervøs på åssen det ville funke pga at vi ikke har vært i konserthuset på mange år og med den nervøse blæra mi i enkelte situasjoner er jeg avhengig av tilgjengelig do. Men det viste seg å gå bra. Vi fant hvor vi skulle sitte og det startet. Og det ble så bra! Med den levende musikken foran filmen ble det mer ekte og det var så fint å høre på. Dirigenten var det også morsomt å se på for han gjorde så mange små sprett og strekk, Hehe. Også var det lov å leve oss inn i filmen, heie på våre favorittkarakterer og klappe og hoie, akkurat som vi var en del av filmen. Det viste seg at dirigenten bar et Smygard-slips, Hehe. Og jeg fikk også endelig kjøpt meg et Smygard-skjerf. Hele opplevelsen ga meg mersmak på dette så håper på mer konsertmuligheter hvis tid og penger tillater det når den tid kommer.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar