torsdag 28. september 2017

Torsdagstur i Oslo 21.9.17

Var på en gåtur i Oslo torsdag 21.9. for å se om høstfargene var på plass. Og det var de. Men ikke overalt og på steder jeg kunne tenkt meg for å få det motivet jeg ønsker. Ikke ennå. Jeg må nok vente litt til, men det skal jeg klare.

Jeg gikk min vanlige runde fra Galgeberg til Akershus festning via operaen og Botsen på Grønland for jeg ville også finne det nye skiltet hvor det sto Egon Olsens Alle'. Hvorfor dro jeg ikke på avdukingen? De klippene jeg så så ut til at det var skikkelige greier med folk som hadde kledd seg ut osv... Men en kan ikke få med seg alt heller.

Men det ble da noen bilder ut av denne førhøstfargeturen eller noe, litt høst ble det jo.


Egon Olsens Alle', den veien fra Botsen og ned hvor Benny og Kjell ventet. 


Ved stranden på operaen. Eller det skal bli en strand der etterhvert.


Utsikt til havnelageret og Akershus festning



Dette huset var byens andre rådhus, så Oslo har hatt tre forskjellige bygg som rådhus i sin tid. I et senere innlegg vil det komme et par bilder til herfra da dørene var åpnet den dagen etter denne.



Engebret cafe hvor skuespillere hengte i sin tid for mange år tilbake. 


Så til Akershus festning og dets høstprakt som fantes da. Litt tidlig ennå.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar