søndag 8. juli 2018

Jeg boikotter tacofredagen!

Ingrid Marie Viken sitt bilde.

Hvem er det som egentlig har funnet på ordet Tacofredag? Hvem har bestemt noe så teit at taco har man på fredager?
Jeg liker ikke sånne matregler. Jeg syns at vi kan spise hva vi vil når vi vil. Ingen kan bestemme når jeg skal ville spise noe. Vil jeg ha taco på en mandag så har jeg det! Samme med ribbe. Så fort den kommer i butikk kan vi jo spise den. Må ikke vente til julaften, må vi vel?
Jeg pleier ikke ha guacamole til taco for jeg liker ikke advokado. Jeg tar ikke med tilbehør jeg ikke liker. Jeg pleier å spise det som en salat, klarer ikke skjell og lompe. Blir for mye mas og søl. Ingen skal trenge å spise noe en ikke liker. Ikke tving folk!
Jeg hadde jo nugatti på brødskiven på matpakken på skolen. Vi har aldri hatt noen Nugattiregel. Men jeg hadde ikke bare det heller. Jeg fikk skryt av mine sunne brødskiver også.
Det jeg mener er at folk må slutte med å ha sånne rare regler. Ha den maten du vil ha når du vil. Ikke la deg binde av en tacofredag hvis du vil ha taco på en onsdag. Ta deg en pizza på en torsdag hvis du vil det. Eller en salat på lørdag. 
Spiller ingen rolle det?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar