søndag 2. september 2018

Min lørdag 1. September 2018

Hei, høsten!! Endelig er du her, selvom det ikke merkes helt på temperaturen ennå. Jeg gikk jo i t-skjorte hele dagen.. Men jeg ser fram høstfarger og koselige høstklær framover.
Først gikk turen til Hjemmefrontmuseet, et museum om andre verdenskrig på Akershus festning. Veldig interessant og veldig kjip historie vi har bak oss. Jeg er født over 40 år etter dette, men jeg finner dette interessant. Jeg leser bøker fra krigsårene, dagbøker fra de som levde, ser dokumentarer og filmer om temaet. Og jeg drømmer om en tur til Auschwitz for historien sin skyld. Vi må ikke glemme det forferdelige som de som havnet der måtte leve. Derfor er det viktig å oppleve.

Bildet kan inneholde: striper

Ingen automatisk alternativ tekst tilgjengelig.

Når vi var ferdige på museet tok vi en tur innom stallen til politihestene som var åpen. Det var så koselig! Hilste på og klappet nesten alle hestene. De var så rolige og snille. Den ene håpet på godbit så han slafset på hånda mi, men var aldri borti med tennene. Det var en hest som ikke var noe interessert og sa fra med å brette opp leppa og vike unna, så da var det ikke noe å lure på. Utrolig koselig å få hilse på de flotte dyra!
Etterpå gikk vi til Filmmuseet. Der vasket jeg av meg hestesikkel før vi slang oss spontant på boksalg. Så tok vi en tur innom utstillingen som var der. Veldig interessant å se alle de tingene som er utstilt der, bl.a fra Reveenka, Karius og Baktus.

Ingen automatisk alternativ tekst tilgjengelig.

Ingen automatisk alternativ tekst tilgjengelig.

Etterpå gikk vi for å spise. Foran stortinget var det demonstrasjon. Rund der var det masse politi, vanlige biler, sivile, hundepatrulje og panserbiler. Fikk ikke helt med meg saken de snakket om, men var noe med rasisme å gjøre virket det som, i forhold til det jeg hørte noen ropte idet jeg gikk forbi.
Etter mat tok min mor en kaffekopp før en tur på Fretex.
Da ble tiden endelig så mye at Oslo nye teater åpnet og vi skulle se Den spanske flue. Trodde vi. Men det viste seg at en skuespiller hadde fått et illebefinnende og vi ble sendt hjem. Synd, for jeg hadde sett fram til dette. Men da fikk vi komme tidlig hjem til en kosepus av en Mons. Også bestilte vi på nytt til en forestilling på tirsdag så får vi se hvor langt vi kommer da.

Bildet kan inneholde: 2 personer, personer smiler, himmel og utendørs

Men det ble jo en fin tur med mye opplevelser. Skal ikke klage på opplevelser i livet!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar