torsdag 6. september 2018

Hvorfor gjør folk dette?

Noe av det verste jeg ser på jobben er dette:


Hvorfor kan de som gjør dette ikke bare henge ordentlig opp etter seg? Hvorfor er det så vanskelig?
Ja, det er min jobb å rydde. Og ja, jeg gjør det uten problem. Men jeg blir veldig oppgitt når jeg kommer og skal rydde at det ser sånn ut. Er det egentlig nødvendig? Er folk virkelig så late og giddeløse?
Jeg lurer på hva de tenker når de bare slenger det sånn... Skulle likt å tatt de på fersk gjerning og tatt en skikkelig spørrerunde. Hvorfor? Hva tenker de? Hva forventer de egentlig? Hva er poenget?
For ikke å snakke om lekeavdelingen. Den har jeg gitt opp. Der blir alt enten kastet eller slengt i kurver for alt blir jo bare dratt ut igjen og forlatt sånn likevel. Når jeg prøver å rydde og sortere ser det greit ut til onsdag også ser det ut som et bomba horehus etterpå.
Det er på en måte litt mer artig å rydde klær, men på lekeavdelingen bestemmer jeg på en måte litt mer over hva som skal kastes og hva som skal være hvor. Men det nytter ikke å lage noe system for ingen tar hensyn til det.
Dette var et innlegg om jobben min. Og forhåpentligvis kan du/dere lese mer fra mandag for da skal jeg sette opp en egen blogg for jobben. I en forhåpentligvis litt mer hyggelig og kreativ tone enn over..Jeg skal ta masse bilder og skrive om gjenbruk, avdelinger og oppgaver vi har og mye annet. Jeg er spent på det prosjektet der.
Men å blogge på jobben må jo være en drøm for en som liker å skrive og fotografere? Også blir det bra med noe nytt og mer kreativt. Skulle ønske jeg kunne bruke kreativiteten litt mer, og det kan jeg kanskje nå?

- Ingrid

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar