torsdag 11. mai 2017

Kuslipp på Bygdøy kongsgård søndag 7.5.17



Vi tok oss en tur til kongsgården på Bygdøy for årets kuslipp. Der var det forskjellige boder med mat og sånt, men det jeg var mest interessert i var å hilse på dyrene. Jeg hilste på og klappet sauer og lam, gris og hest, kuer og kalver. Det var så koselig det!! Dyr er jo noe av det beste jeg vet i verden så jeg koste meg veldig med å stå å klø små lam og bli suttet på av kalver. 


Så så vi på når kuene ble sluppet ut for sommeren. Da ble det mye spring og fjas, tror de syntes det var godt å løpe litt igjen. Men så gikk de plutselig tilbake som om de ville inn igjen, men så kom de løpene tilbake. Det er så koselig med dyr på beite for sommeren. Minner meg om sommeren i barndommen hos bestefar hvor vi våknet opp til sauer oppi bakken utenfor huset. 


Vi fant oss noe å spise og drikke før vi gikk en ny tur innom låven hvor det fortsatt var noen kalver. Det ble en ny sutte og klapperunde før vi fant veien ut og til cafeen på folkemuseet for mer mat og drikke før hjemreise. Det ble en fin tur tross alle irriterende unger og andre folk, men jeg ville heller ikke være foruten denne fine opplevelsen med dyrene. 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar