lørdag 15. september 2018

Jacobsen, værsågod på Centralteatret, fredag 14.9.18

Bildet kan inneholde: 2 personer, utendørs

Anne Marie Jacobsen har show på Centralteatret for tiden og vi tok oss en tur. Hun gikk igjennom sin 50 år lange scene og film karriere med bilder og filmklipp og på scenen. Jeg foreslår at før denne forestillingen begynner så spander en tur på do. Jeg lo så fælt innimellom der at det kunne gått galt hvis jeg ikke hadde gjort det. Og det er ingen overdrivelse. Den dama er kjempemorsom, og kjempeflink! Hun har gjort så mye oppigjennom årene og her fikk vi noen smakebiter.

Bildet kan inneholde: 1 person

Det er vanskelig å velge ut en favoritt ut av det vi så, men Heddasangen var genial. Her er en liste over det vi så.

Bildet kan inneholde: tekst

Hele greia ble til en humorkveld rett og slett.

Bildet kan inneholde: en eller flere personer

Vi så et klipp av henne i Vildanden også, en litt mer sårbar rolle av henne. Jeg har sett hele på Fjernsynsteatret på nett-TV og den er ganske dyster. Hun har en and hun må ofre for sin far, men så skyter hun seg selv istedet...
Jeg gikk ut av salen med en god følelse. Nesten stum av beundring. På vei til et mord i et kruttårn på Akershus festning. Se neste innlegg om dette.

Bildet kan inneholde: 1 person, innendørs


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar